یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

چاره ای نیست !!!


همه چی رو تغییر دادم .... خیلی چیزها از ریست کردم ... از اول اول ... اما مثل اینکه قرار نیست چیزی تغییر کنه

 یه چیز خیلی مهم رو فراموش کرده بودم

فرض اینکه تمام افکارمو کنار گذاشتم .. همه چی رو گذاشتم به حال خودش ...

اما مگه جامعه هم تغییر می کنه ؟

مگه ادمای دور و برم هم تغییر می کنن ؟!

نه ....

منتظرم امتحانات تموم شه .... یه مسافرت کوچلو لازم دارم یه جایی که هیچ وقت فکر نمی کردم یه وقتی ارزوشو داشته باشم یه جایی که شاید دور باشه اما تنها جاییه که برام باقی مونده ... اگه اونجا نشه دیگه .................. هیچ .........

خیلی به دعا احتیاج دارم

الان یه حالی دارم مثل اینکه بخوای یه چیزی رو یه مدتی مخفی کنی بعد ببینی نه تنها هیچی عوض نشده تازه خیلی هم بدتر از اول شده

نمی دونم چرا نمی تونم .............................

مثل اینکه راستی راستی چاره ای نیست

فکر نکنم مسافرتم بتونم برم ......


ای ساربان کجا می روی !!


من اینجا بس دلم تنگ است ..

و هر سازی که می بینم بد آهنگ است

بیا ره توشه برداریم

قدم در راه بی برگشت بگذاریم

ببینیم آسمان هرکجا ، آیا همین رنگ است ؟

(( مهدی اخوان ثالث ))




داستان این تخته اینه که امروز آخرین روزی بود این کلاس رو می دیدم تا شهریور .. خیلی دلم تنگ میشه ... البته که دلم برای همه کلاس ها تنگ نمیشه اما این کلاس همون جاییه که خیلی چیزها یاد گرفتم .... کسایی که قرار بود من معلمشون باشم دست روزگاز چنان زد تو گوشم که اونا شدن معلم من !!! یه بار گفتم همون دیالوگ فیلم دلشدگان :: استادی دارم به رخت شاگردی مسئله آموز صد مدرس :: و منم اینجا می گم ::: استادانی دارم به رخت شاگردی .....

...

...

حالا چندتا پست آخررو همه اش اهنگ گذاشتم ..... بعد از ظهری توی خاک و گرمای کشنده وقتی رسیدم  خیلی خیلی خیلی اتفاقی !!!! به یکی از آهنگ های محسن نامجو برخوردم ... جاتون خالی کلی باهاش حال کردم ... حیفم اومد شما گوش ندید ...  حتما دانلود کنید مطمئن باشید شیفته این آهنگ می شین  ( البته از اونجایی که دسترسی به محسن نامجو نداشتیم که اجازه بگیریم پس فرض را برآن گرفتیم که حلال می کنن )

برای دانلود آهنگ ای ساربان محسن نامجو کلیک کنید .


دانلود ای ساربان محسن نامجو


..

....


و اما ، اندر احوالات شناخت خویشتن پی به عجایبی در خویشتن بردم .... یه چیزی که مایه بسیاری از شکست های زندگیم بوده ... غرور

خیلی عجیبه ؟!!

همیشه فکر کردم که خاکی ترین آدم روی زمینم ... هیچ وقت به ذهنم نرسید که همین حرف همین فکری که "" آدم خودش فکر کنه که اصلا آدم مغروری نیست خودش یه نوع غروره ... ""

اینم نوشتم تا یادم بمونه که می خوام چیکار کنم !!!

...

..

شاید فروغ بداند ...!!

این اعتیاد به اینترنت ترک شدنی نیست ... درمانی نداره نه بخاطر خود اینترنت نه ... فقط به خاطر دوستای خوبی که تو نت دارم اما بهانه امروز ....

یه بیت شعر می خونی می بینی !! وای چه راحت به دل می شینه .. راحت تر از اونی که خودت فکر کنی چراییش معلومه ... حس همدردی ای که بیان زیبای شاعر از وجود یه انسان داره حتی انسانی که ممکن سال ها بعد از مرگ شاعر به دنیا بیاد .

شعر زیبای :: تولد دیگر :: از فروغ فرخزاد.

البته من این یه تیکه اش رو که خیلی به دلم نشت گذاشتم  (بقیه اش رو برید اینجا )

جالب تر صدای زیبای شاعره که شعر خودشو می خوونه .. برای دانلود گذاشتم (البته این یه تیکه از شعر رو بریدم که حجم کمتری باشه .. .. ببخشید) از آهنگ پس زمینه شعر نباید غافل شد ... حس جالبی داره منو یاد فیلم کازابلانکا می ندازه ... نمیدونم چرا!؟

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


در اتاقی که به اندازه ی یک تنهاییست

دل من

که به اندازه ی یک عشق است

به بهانه های ساده ی خوشبختی خود می نگرد

به زوال زیبای گل ها در گلدان

به نهالی که تو در باغچه ی خانه مان کاشته ای

و به آواز قناری ها

که به اندازه ی یک پنجره می خوانند

 ..

 ..

آه...

سهم من این است

سهم من این است 

 سهم من ،

آسمانیست که آویختن پرده ای آنرا از من می گیرد

سهم من پایین رفتن از یک پله مترو ک است

و به چیزی در پوسیدگی و غربت ، واصل گشتن

سهم من گردش حزن آلودی در باغ خاطره هاست

و در اندوه صدایی جان دادن که به من بگوید :

" دستهایت را

 دوست می دارم "


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

دانلود دکلمه قسمتی از شعر تولدی دیگر با صدای  فروغ فرخزاد

دانلود