یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

شاید فروغ بداند ...!!

این اعتیاد به اینترنت ترک شدنی نیست ... درمانی نداره نه بخاطر خود اینترنت نه ... فقط به خاطر دوستای خوبی که تو نت دارم اما بهانه امروز ....

یه بیت شعر می خونی می بینی !! وای چه راحت به دل می شینه .. راحت تر از اونی که خودت فکر کنی چراییش معلومه ... حس همدردی ای که بیان زیبای شاعر از وجود یه انسان داره حتی انسانی که ممکن سال ها بعد از مرگ شاعر به دنیا بیاد .

شعر زیبای :: تولد دیگر :: از فروغ فرخزاد.

البته من این یه تیکه اش رو که خیلی به دلم نشت گذاشتم  (بقیه اش رو برید اینجا )

جالب تر صدای زیبای شاعره که شعر خودشو می خوونه .. برای دانلود گذاشتم (البته این یه تیکه از شعر رو بریدم که حجم کمتری باشه .. .. ببخشید) از آهنگ پس زمینه شعر نباید غافل شد ... حس جالبی داره منو یاد فیلم کازابلانکا می ندازه ... نمیدونم چرا!؟

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


در اتاقی که به اندازه ی یک تنهاییست

دل من

که به اندازه ی یک عشق است

به بهانه های ساده ی خوشبختی خود می نگرد

به زوال زیبای گل ها در گلدان

به نهالی که تو در باغچه ی خانه مان کاشته ای

و به آواز قناری ها

که به اندازه ی یک پنجره می خوانند

 ..

 ..

آه...

سهم من این است

سهم من این است 

 سهم من ،

آسمانیست که آویختن پرده ای آنرا از من می گیرد

سهم من پایین رفتن از یک پله مترو ک است

و به چیزی در پوسیدگی و غربت ، واصل گشتن

سهم من گردش حزن آلودی در باغ خاطره هاست

و در اندوه صدایی جان دادن که به من بگوید :

" دستهایت را

 دوست می دارم "


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

دانلود دکلمه قسمتی از شعر تولدی دیگر با صدای  فروغ فرخزاد

دانلود


نظرات 3 + ارسال نظر
Sajjad یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:18 ب.ظ http://www.p30gamer.blogfa.com

سلام. خیلی وبلاگ توپی داری. یه چند روزی میشه که میام به وبت سر میزنم. این پستت هم به نظر من از بقیه پستا بهتر بود. البته نظر منه. راستی حتما به منم سر بزن. نظر رو فراموش نکنیـــــآ !! اگر هم تو نظر سنجی شرکت کنی لطف کردی منتظرتم. فعلا بای

سپاسگذار لطفتون
حتما

moji دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:22 ق.ظ http://faraaz.blogsky.com

من عاشق فروغ وشعرهاشم خیلی قشنگ بود مرسی
moji

شعرهای فروغ عالیه
مخصوصا شعر : باد ما را با خود خواهد برد:
زمانی که کنکوری بودم .. شفیته ی این شعر شدم

رعد پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ق.ظ

آخی ......
میگن دارن کتابای فروغو جمع میکنن. راسته ؟
آپم

جمع می کنن ؟
نشنیدم .. اصلا مگه میشه جمع کرد ؟!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد