یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یه چن روز دیگه !!

اندر حکایات تحول خویشتن بسبب فکری ناجور از دوستی نا چند رفیق باز بلکه به قامت دشمن ، خویش را برآن دیدم تا اندک زمانی ز کشتارگاه اندیشه که بیگانگان " اینتر نت " ش خوانند ، جان بدر کنم . فهذا برآن شدم تا زمانی نه شاید اندک اعتیاد خویش را ضمان نهم .


گشتم دیدم چی بنویسم ؟
  دیدم یه آهنگی محسن یگانه خوانده  به نام " شمع نیمه سوخته " پس همون رو دانلود کنین دیگه هیچی ...!!

دانلود





آقا اجازه ! میشه منو فلک کنین !؟


روزای آخر مدرسه در کل خیلی خوش میگذره ... منتها آخرین روز روز خوبی نیست خیلی چیزا رو باید بزاری بری ولی بعضی از آدم ها رو باید یه چند ماه یا شاید تا چند سال بعد دیگه نبینی حالا بسته به اینی که چقدر وابسته باشین دردناکه ...

داستان داستان من و معلمی که روزی از ترکه و تنبیه می ترسیدم و امروز سرخوش از عتاب و سرزنشش  . همکاری که یه روز می ترسیدم اگه دفترمو کثیف کنم فلکه بشم .... خداییش اون موقع  که محصلش بودم فکر نمی کردم یه روز اونقدر بهش وابسته شم که از جداییش اینقدر ناراحت شم

جالب اینه که شما یه کسی رو خیلی دوست دارین .... اون وقت هی دوست داری اذیتش کنین یا سربسرش بذارین و البته محبت هایی که گاهی اوقات از دستتون درمیره بااینکه نمیخواین کسی بفهمه ... و طرف هم هی خودشو لوس می کنه

حالا من این محبت رو فهمیدن .. اول فکر می کردم با همه همین جوریه اما کم کم فهمیدم که نه ..... و همین رفتار پدرانه اش منو شیفته ی خودش کرده ... قضیه همون محبت هایی که ناغافل از دست آدم در میره ..


<< تصویر به هیچ عنوان تزئینی نیست  >>

زه رینه و سیمینه


رنگین کمان چقدر جالبه از یه رنگی شروع می شه و آخرش هم به یه رنگ دیگه 180 درجه متفاوت می رسه  اگه از بالا بیام پایین از قرمز شروع میشه و به بنفش ختم ..... کاری نداریم  طول موج و فرکانس و قطرات آب و اینارو بزاریم کنار حالا زندگی یه انسان رو نگاه کنیم از کجا به کجا میرسه

گاهی آدما تو قرمزشم می مونن و بیشتر نمیرن و گاهی تا آخر آخرش هم رفتن .

بچگی و کودکی و نوجوانی بعد جوانی تا ..... پیری که سرد و ساکت و آروم و آروم آروم ...

نمی دونم حالا بعضیا تو بعضی رنگها بیشتر می مونن و بعضی همون رنگهارو سریعتر رد می کنن .

خودم  فکر می کنم بیشتر بین زرد ونارنجی همش پاپا کرد ولی الان شک ندارم خیلی زودتر از موعد مقرر دارم به آبی می رسم . اصلا دوست ندارم اما چیکار میشه کرد ... 

اما دوروبرم کسی  این حرفها رو قبول نداره چرا؟ 

دلیلش دو روی سکه ی خودمه تا حالا شاید به تعداد انگشت های یه دست هم پیش دوستام یا ...   چیزی از غم و غصه رو نکردم حتی سخترین روزهای زندگیم هم خنده رو رو صورتم داشتم طوری که هیچکی نمی تونه منو بدونه خنده تصور کنه ....

به هر حال اینکه تو خودت همیشه یا زرد باشی یا آبی اما بیرون از خودت فقط قرمز طبلیه  که بعدها صداش درمیاد ..... ای کاش خیلی معمولی زندگی میکردم

خودم این شخصیت بیرونیم  رو خیلی دوست دارم شاید باور نکنین ولی توی ده سال گذشته (در واقع زمانی که گاندی رو شناختم) جز 4 یا 5 مورد حتی بدترین اتفاقات زندگیم رو با لبخند پشت سر گذاشتم ولی الان که دارم چوبشو می خورم فهمیدم که ادم باید هم عصبی بشه هم ناراحت و حتی بعضی اوقات لازمه که گریه کنه .... تا همه دنیا تو دلش جمع نشه 

منی که سنگ صبور همه دوستامم خودم تا حالا از کسی نخواستم یه کوچلو به حرفام گوش کنه ... البته اگه اینکارو می کردم  الان اینجا " یک معلم ریاضی " هم نبود .

نمی گم از گذشته پشیمونم نه پیشمون نیستم ... اما ای کاش خیلی خیلی معمولی مثل بقیه همکلاسی دبیرستان بجای اینکه هر روز برم کتابخانه در پیت شهرمون می رفتم فوتبال می زدم یا پلی 1 بازی می کردم

همیشه از آدمای ایدئولوژیک متنفرم بودم اما الان می بینم خودم هم همین بودم اونم ایدئولوژی خودم .. تازه خیلی ها هم  حسرت شادی های بی دلیل منو دارن ...... ولی خداییش هیچ چیز جای خنده رو نمی گیره

خلاصه اینکه :

می خوام قرمز باشم قرمز قرمز قرمز اما حنامون بد رنگ باخته دیگه قرمزیش روز به روز داره کم و کمتر میشه..... آبش داره میزنه بیرون

 اینم یه جورشه دیگه


گل درخت خرما ... روز خوب ...



اومد جلو سرش رو بالا گرفت یه لبخند ملیح .. بعد با نگاهی یه خورده ترسیده گل رو از پشتش یهویی کشید بیرون :" آقا روزت مبارک....... ولی توروخدا  گلها  رو نبر ... می خوام به بقیه معلمها هم تبریک بگم ... ""
سادگی و صداقت رفتارش یه چیزی رو بهم ثابت کرد اینکه از ته ته ته ته  دلش تبریک گفت یه بوسه خوشگل روی پیشونیش جا گذاشتم .....  اگه اومد و یه روز جانشین خودم شد نگه فلانی عجب بی آدم  احساسی بود.

اینم یه جوریش دیگه ...
همه دوست های خوبم چه اونایی که معلمن و چه اونایی که  معلم خصوصی خودم هستن ، مژی و نسرین و رعد  و ...
روز معلم مبارک