یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

تو صبر از من توانی کرد و من صبر از تو نتوانم

سفر شیرازمون کنسل شد چقد زد حال !! به هر حال از دور سلامی به سعدی می رسونیم .



********************************************

   اگر دستم رسد روزی که انصاف از تو بستانم

                                                   قضای عهد ماضی را شبی دستی برافشانم

   چنانت دوست می‌دارم که گر روزی فراق اُفتد

                                                    تو صبر از من توانی کرد و من صبر از تو نتوانم

   دلم صد بار می‌گوید که چشم از فتنه بر هم نه

                                                    دگر ره دیده می‌افتد بر آن بالای فتانم

   تو را در بوستان باید که پیش سرو بنشینی

                                                    و گر نه باغبان گوید که دیگر سرو ننشانم

   رفیقانم سفر کردند هر یاری به اقصایی

                                                    خلاف من که بگرفته است دامن در مغیلانم

   به دریایی درافتادم که پایانش نمی‌بینم

                                                   کسی را پنجه افکندم که درمانش نمی‌دانم

   فراقم سخت می‌آید ولیکن صبر می‌باید

                                                    که گر بگریزم از سختی رفیق سست پیمانم

   مپرسم دوش چون بودی به تاریکی و تنهایی

                                                    شب هجرم چه می‌پرسی که روز وصل حیرانم

   شبان آهسته می‌نالم مگر دردم نهان ماند

                                                     به گوش هر که در عالم رسید آواز پنهانم

   دمی با دوست در خلوت به از صد سال در عشرت

                                                     من آزادی نمی‌خواهم که با یوسف به زندانم

   من آن مرغ سخندانم که در خاکم رود صورت

                                                     هنوز آواز می‌آید به معنی از گلستانم



********************************************

اینم همین شعر به سبک محسن نامجو . برای دانلود کلیک کنید .


مــن آن مــرغ سخنــدانم ( محـسن نامـجو )


نظرات 3 + ارسال نظر
خوشدل جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:30 ب.ظ

الهی!!! شعر قشنگی انتخاب کردی
چرا کنسل شد؟ چه بد
این بیت رو این در آبیه حقیقت محضه!
آخ که چقد دلم هوای شیراز رو کرد.

شدوشد
موافقم

ملینا زرین آباد شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:14 ب.ظ http://www.melinazarinabad.blogfa.com


thats it!

محمد سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ب.ظ http://botshecanm46.blogfa.com

سلام

منم با این شعر دلم هوای شیراز رو کرد..

دقیقا شیراز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد