یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

نقل و نبات مثل توهین و تهمت !!


   - اوهوی ... $$$$ مگه کوری $$$ بی $$$ !!

   - $$$ تمام کس و کارته ... . $$$ مرتیکه $$$$ تو رو چه به رانندگی !!!


صحنه آشناییه مگه نه !! دوتا ماشین تصادف کردن .. هرجایی و هر ماشینی .. معمول ترین صحنه همینه و خیلی تاسف برانگیز . مفتضح ترین چیزی که اینجا اتفاق می افته فحش های ناموسیه ..

بله ناموس ! چیزی که فکر می کنیم فقط خودمون داریم و دیگران هرچقدر هم نجیب و خانوده دار باشن ،  باز از این مقوله بی بهره ان .. خیلی راحت به خودمون اجازه می دیم هر حرف و توهین و ناسزایی رو به زبون بیاریم ...

می دونم و باور دارم که بیشتر مردم انسان های شریفین و محترم نه فقط توی کشور ما بلکه تو تمام دنیا همین جوریه ... حالا اینجا منظور ما یه اقلیت ده درصدی که از ووزلا استفاده می کنن و اونقدر کارشون رو خوب بلدن که ما همون اقلیت ده درصدی رو کل جامعه می بینیم .

یه چن وقت پیش توهین ها و بی حرمتی هایی نسبت به یه مجری صورت گرفت . واقعا تاسف برانگیز تر از اونیه که بخوام درموردش صحبت کنم اما باید گفت چرا که باید ایستاد تا سال ها تمدن بشری و سال ها تعلیمات دینی چه اسلام و چه مسیح و چه یهود و سایر ادیان الهی ؛ توسط یه عده مجهول الهویت به مسخره گرفته نشه ..

مجهول و الهویت ، به خاطر اینکه کاری که این عده انجام میدن با تعلیمات هیچ دین و مسلک ، هیچ مرام و اندیشه ای ( البته تا اونجا که من میشناسم ) جور در نمیاد . حتی مکتب های نوظهوری هم که در جامعه به نفی اخلاقیات معروفن باز هم اکراهی دارن نسبت به بی حرمتی .. اونم جلوی میلیون ها بیننده ..

خیلی دوست دارم یکی از این آدما بیاد اینجا و نظرش رو بگه ، دلیلش رو بگه ؛ که به چه دلیل تمام آموزه های الهی و اخلاقیات رو زیر پا می زاره ؟

اگر تهمتت بر اساس دلیله  ... خب ! . بفرما اینهمه خبرگزاری موافق و مخالف و این همه فضای باز برای ارایه دلایلت ..

شاید هم نمی دونید که تهمت بدون دلیل و مدرک به شخصی ؛ پیگرد قانونی داره ؟

اصلا فکر نکردید چرا اینکار رو می کنید ؟

می دونم که اون عده ای که حاضرن با آبروی یه زن بازی کنن هیچ ابایی ندارن تا نسبت به ائمه و پیامبران و بقیه مقدسات ؛  بی حرمتی کنن اما روی صحبتم با کساییه که مخالف اندیشه های این خانم مجرین و به همین دلیل از این بی حرمتی  حمایت می کنن ..

به فرض محال این خانوم بدترین دشمن شماست .. اصلا هند جگر خوار !! .. خب شما که خودتون رو مسلمان راستین می دونید حتما باید تاریخ صدر اسلام رو از بر باشید .. زمان فتح مکه پیامبر با کسی که جگر عموش رو جلو چشماش خورده چیکار کرد ؟

شاید واقعا شما (نعوذبالله) خود را مرجع و متدین تر بدانید !!

ای کاش قبل از اینکه ادعای پرچم داری دینی بکنیم خودمان هم به تمام تعلمیات آن باور داشته باشیم .


انسانیت موهبتی است که برای تمام انسان هاست از هر دین و آیین و مسلکی ...  هر انسانی که به دنیا می آید ، پاک به دنیا می آید و ذات پاک همین انسان است که در طول تاریخ باعث پیشرفت ها ی آدمی شده ..

خلاصه اینکه انسان های مثل یاس کم نیستن که بیان " سی دی رو بکشن " رو بخونن .. خیلی زیادتر از اونی هستن که فکرشونو بکنیم اما همه مثل یاس به اینکه وجودشون ارزش منده و می تونن تاثیر گذار باشن ؛ باور ندارن .. پس از همین الان حتی اگه فقط و فقط و فقط یه نفر باشیم ؛ بیایم جلوی این رفتار های ناپسند و غیر انسانی رو بگیریم چراکه هر شخصی دارای احترام و کرامت روح هست و صرف اینکه عقایدش با عقاید ما مخالفه نباید انسانیت رو ازش صلب کنیم و به خودمون اجازه بدیم احساسات و کرامت و قداست یه انسان رو لکه دار کنیم فقط برای اینکه خلاف ما فکر میکنه . اول از خودمون ، بچه مون و دوستمون و ....


فراموش نکنیم که :

اگر خودمون قاضی بشیم و مامور اجرای حکم پس قانون چی میشه ؟



بزار انسانیت رو همونجوری باور کنیم پروردگار به ما بخشیده :

راستی چرا وقتی حرف از محبت و آشتی میشه همه گل رو تو ذهنشون مجسم می کنن ؟!





نظرات 4 + ارسال نظر
moji پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:50 ق.ظ http://faraaz

آقامعلم خوش اومدی کی اومدی انگار توزودتر از من اومدی هاااا من هنوز ت وبلاگ نیومدم. خوبی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستی حالم بدشد با این نوشته هات
moji

ممنون
تلخه دیگه چیکارش کنیم ؟!

moji پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ق.ظ http://faraaz

نمیدونی چرا مردم فحش میدن نمیدونی چرا همه دعوا دارن من میدونم چون پول ندارن چون نون ندارن چون نمیدونن شب چی جلو بچه هاشون بذارن نمیدونن وقتی بچشون چیزی میخواد چطوری تگن پول نداریم مسلمانی کجا تود آقا معلم دیگه همه باید به فکر شب وغذای بچه خودش باشه

خیلی موافق نیستم چراکه بیشتر کارای ما ریشه فرهنگی داره .. فرهنگی که اصرار داریم بهترینه ! اگه یه خورده این حس کذایی آرمانی رو به واقعیت نزدیک کنیم بیشتر این مشکلات حل میشه .
وضع زندگی خیلی سخته شده موافقم .. اینم یکی از اون دلایل و شاید هم مهمترین دیلی ..نمی دونم !!!

خوشدل دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:58 ب.ظ

از جریانات این خانومه خبر ندارم
اما حرفات کاملا عقلانی و منطقی بود
انسانیت وجه مشترکی هست فارغ از همه اختلاف ها که نمیشه انکارش کرد.

من یاد کلاه قرمزی می افتم با اون گل توی دستش که می گفت: صفا صمیمیت عشق محبت

کلاه قرمزی رو خوب اومدی .. با اون لهجه قشنگش

ملینا زرین آباد جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:19 ب.ظ http://www.melinazarinabad.blogfa.com

این روزها احساس می کنم شبیه سکوتم با کوچکترین حرفی میشکنم

آدما برای شکسته شدن خلق شدن ، مگه نه !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد