یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

از ماست که بر ماست یا توفیق اجباری



تا حالا شده ...  یه کاری می کنی بعد میگی وای ای کاش اینکارو نمی کردم ... اخه مگه بیکاری ؟... سرت درد می کنه؟

حکایت حکایت ماوبچه های کلاس ...

 آقا این دوساله که با اینا بودم دیدم حسابی باهوشن ومشتاق منم خداییش تا اونجایی که وجدانم اجازه داد کمکشون کردم .... اما مشکل از اونجایی شروع شد که همون اولای سال پارسال یکشون در مورد هواپیما پرسید ... منم از خدا خواسته ( خودم عاشق نجوم ) کشوندمشون توی نجوم ... تا اونجایی که تونستن براشون گفتم ومجله و کتاب پیدا کردم .

تا اینجا که همه چی آرموه و ما همه خوشبختیم اما این فکر ناستوده ی نجومی که یه جورایی ناشی از دغدغه های کودکی خودم بود ( که عاشق نجوم بودم و کسی نبود تا یه راهنمایی کوچلو بکنه ) کم کم داره برام دردسر می شه اما ازون دردسر هایی که خوبه ... بهش میگن :: توفیق اجباری

هر روز که میگذره سوال بچه ها بیشتر و تخصصی تر میشه ........ جای شما خالی حالا مجبورم قبل از اینکه برم پیش این نوجوان های  باهوش سه پیچ گیر ... باید بشینم حسابی مباحث نجومی رو مطالعه کنم  فکر کنم اگه همین طور ادامه بدن تا سال دیگه تمام کتاب های نجومی رو خونده باشم.

یه سکانس هست  تو فیلم دلشدگان علی حاتمی  که عیسی خان وزیر به بقیه میگه :  "" استادی دارم در رخت شاگردی ... مسئله آموز صد مدرس "" 

هیچی دیگه ... حالا اگه دوستای خوبم کتابی در مورد نجوم وهوافضا میشناسن که مخصوص نوجون ها باشه خوشحال میشم معرفیش کنن


نظرات 8 + ارسال نظر
moji پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ق.ظ http://faraaz.blogsky.com

سلام من که سر از نجوم در نمیارم فقط آقا معلم مراقب باش به جای ریاضی نجوم درس ندی که اون وقت برگه امتحانیات دیدنیه اونوقته که از ماست که بر ماست
moji

حتما

رعد جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ق.ظ

لاقل یه همدردی چیزی میکردی

گاهی اوقات سکوت بهترین همدردیه

رز جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:05 ب.ظ

سلام
چه توفیق اجباریه عالی ای! کاش منم از این توفیق اجباری ها داشتم و مطالعه ام بیشتر میشد. بین خودمون باشه آخه من خیلی تنبلم!
یه کتاب میگم اما مطمئن نیستم اسمش رو درست بگم:
از سیاه چاله ها تا ابرنواخترها (یه چیزی تو همین مایه ها بود) به درد نوجوون ها میخوره.
ماهنامه آسمان شب هم باحاله اگه به رصد آماتوری علاقه داشته باشن.

آقا اجازه شما هم به ما کتاب معرفی کنین.

ممنون
منم فقط چندتا کتاب رو میشناسم مثل "" نجوم به زبان ساده "" مایر دگانی و کتاب های آقای سیروس برزو مثل " اولین های فضانوردی "" و ...

نسرین شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ق.ظ http://meraj23.blogfa.com

سلام خوبی؟
چه توفیق توپی تا باشه ازین توفیقا
کاش واسه من بود کاش...

ممنون ...

sodi شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:57 ب.ظ http://halesman.blogfa.com

سلام آقا معلم.

به نظر من هردو گزینه درسته.

.
.
..

فکر کنم همینه

زهرا شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:37 ب.ظ http://sarehajar.blogsky.com

پس هنوز هم معلمان فداکار چون دهقان وجود دارد.این کار با زیر تانک رفتن حسین هم فرقی ندارد.

نه دیگه ... خیلی تند رفتی ... ما خاک پای اونا هم نمیشیم
همه اینها فقط وظیفه اس اگه من انجام ندم یک دیگه انجام میده

شاگرد ناراضی دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:17 ب.ظ

کاش خدا یکی از این معلم های ریاضی نصیب ما بدبخت ها می کرد!

لطف دارین ... منتها همه معلم ها شاگرداشون رو دوست دارن بعضی ها اونجوری بعضی ها اینجوری

معلم ریاضی شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:53 ق.ظ

خسته نباشی آقا معلم
ماهم تو سال اول تدریس با همچین مساله ای روبرو شدیم اما اونا بیشتر سوالای از حسابان و هندسه می پرسیدن و غیره
اما از اون سال مدارسی افتادم که همشون نابغن !! نمی دونستن که بعد 1 عدد 2 میاد در حسرت دانش آموزایی مثل دانش آموزای شما هستم .«اما تلاش واسشون لازمه »
همیشه سربلند باشید

ممنون از نظرتون
البته حتما لازم نیست که نابغه باشن ... فقط کافی تو خانوادشون کسایی باشن که اونا رو کنجکاو بار بیارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد