یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

سیروس برزو کسی که جور همه را می کشد !!

            Sirus Borzu

دوستانی که به علوم هوافضا علاقه دارن و اخبار و مقالات فضایی رو دنبال می کنن حتما سیروس برزو رو می شناسن . مردی که بیشتر خبرهای فضانوردان روسیه رو برای ایرانیان علاقه مند ارسال می کنه و اونایی که سنشون یه خورده از ما بیشتره حتما مجله مرزهای بی کران فضا رو خوندن . خود من در مجله دانشمند با برزو آشنا شدم اون زمان هیچی درمورد این مرد بزرگ نمی دونستم ، در واقع نثر شیوا و دوستانه بزو بود که منو جذب مقالاتش کرد . 

 

بقیه رو در ادامه مطلب بخونید .

از اینها که بگذریم کارهای برزو برای دوستداران هوافضا در ایران خیلی مفید بوده . چه کسانی که به خاطر نوشته های این استاد بزرگوار به هوافضا علاقه مند نشدن .... مثل خود من ...

اینکه سیروس برزو زمانی در آموزش و پرورش به عنوان دبیر مشغول بوده برای من معلم نهایت افتخاره ( البته اینو بگم .. کسانی که زندگینامه بزرگان ایران رو دنبال کردن ، حتما متوجه شدن که بیشتر نوابغ و بزرگان معاصر ایرانی مثل : پرفسور حسابی و دکتر شریعتی ... معلم بودن و تمام عمرشون هم معلم موندن .... البته من معلم تازه کار خاک پای همشونم .... و البته برام نهایت افتخاره  ) .

 

این استاد بزرگوار با اینکه الان در  روسیه زندگی میکنه اما با اکثر مجلات علمی ایران نظیر .. صنایع هوافضا ریا، دانشمند ، و .... همکاری می کنه .. انگار به دنیا اومده تا فقط برای ایران زندگی کنه چراکه در روسیه هم اومده به معرفی ایران و تاریخ ایران و مردم ایران  به ملت روسیه پرداخته . متاسفانه تو این مملکت ما خدایی نکرده حتما یه بزرگی باید بمیره تا جایگاهش برای مردم روشن بشه  ( آقای برزو خدا کنه 200 ساله بشن ) و این از عادات زشته ما در تاریخ بوده و ... متاسفانه هست... ولی ما اینجاییم تا آیندگان به ما افتخار کنن چرا که ما میخوایم این عادت زشت رو برداریم . برزو فقطی یکی از میلیون ها ایرانی بزرگه که تو دنیا پراکنده شدن ( چی بگیم .........) .امیدوارم هر ایرانی هرجایی  ...............

آقای برزو کتابهایی رو هم تالیف کردن که از اونها میشه به کتابهایی نظیر نخستین های فضانوردی و حوادث فضایی اشاره کرد که نتیجه نشست و برخاست با بزرگان فضانوردی روسیه اس . 

 

 ketab havades fazaii   ketab nokhostinhaie fazanavadi

کار بزرگ دیگری که آقای برزو انجام دادن که وظیفه یکی دیگه انجام بود (....) فرستادن مینیاتورهای استاد فرشچیان به فضا ست که توسط یکی از فضانوردان روس انجام شد و این فضانورد روس  آثار ارزشمند فرشچیان  رو درون وسایل شخصی خود به فضا برد  و به نمایش گذاشت .

کم ترین کاری که ما می تونیم برای این استاد بزرگ انجام بدیم تشکره و می گیم آقای برزو سپاسگذاریم که ما رو با این دنیای زیبا آشنا کردین چه با کیهان علمی ، اطلاعات علمی و مخصوصا مرزهای بی کران فضا و چه با ترغیب فضانوردان روس برای بازدید از ایران .  

 

دوستانی که به زندگینامه سیروس برزو علاقه مندن می تونن در سایت دانش فضایی( لینک پایین) ، زندگینامه این بزرگ رو بخونن. 

                                  پایگاه دانش فضایی . معرفی سیروس برزو ( کلیک کنید)

  

           borzu O anousheh ansari

نظرات 2 + ارسال نظر
کربلائی یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:42 ق.ظ http://www.aliakbar-fararat.com

سلام خیلی منون که به ما سرزدید با تشکر

سیروس برزو پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ب.ظ

دوست گرامی
سلام
با این نوشته تان بنده را شرمنده کردید. من فقط انچه وظیفه ام است را انجاک می دهم. انشاالله که مورد قبول حضرتش باشد.
شادکام و کامروا باشید

استاد بزرگوار . اینکه ما رو قابل دونستید مایه افتخارماست باور کنید وقتی توی نظرات اسم شما رو دیدم حسابی جا خوردم .. از اینکه این وبلاگ ناقابل ما رو قابل دونستید خیلی خیلی خیلی ممنون در ضمن ما هیچ کاری برای شما نکردیم اینکه شما هزاران نوجوان وجوان رو به فضا علاقه مند کرده اید بر کسی پوشیده نیست و فقط همین یکی از بزرگوارای های شما رو هنوز نتونسیم اون جوری که هست پاسخ بدیم و سپاس گذاری کنیم چه برسه به کارهی دیگتون..
باز هم ممنون و مطمئن باشید سیروس برزو یک از فراموش نشدنی های تاریخ ایران زمین خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد