یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

المپیک

 از نظر من دیشب یکی از بهترین شب های المپیک بود . چیزی که سه تا کشور همسایه رو به هم وصل کرد . چیزی که باید مسئولین ما فقط نبینن باید درس بگیرن از بزرگی این ورزشکاران .

مدال نقره باقری معنمد فوق العاده با ارزشه اما ارزش من تر از اون رفتار این سه نفره .

سه ورزشکاری که هرسه سرشارن از فرهنگ غنی مشترک . اینجا سروت تزگل از ترکیه ، محمد باقری معتمد از ایران و  روح الله نیک پا از افغانستان رفتاری رو در تاریخ المپیک نشون دادن که درسیه برای همه ما .


 


اینجا وقتی که باقری معتمد از سروت تزگل شکست خورد . سروت تزگل دست باقری رو بلند می کنه .


و بعد اهدای مدال ها روح اله نیک پا از هم زبون و هم فرهنگش می خواد تا کنارش عکس بگیرن . فیلمش رو پایین گذاشت اگه دقت کنین متوجه رفتار زیبای این سه نفر می شین و البته تکواندوکار آمریکایی هم همین طور . کاری که باید دولت مردای ما می کردن ، توی المپیک یه  عده دیگه انجام دادن واقعا دمشون گرم . بازی های المپیک امسال برای جامعه فارسی زبان دنیا یه تغییر عمده داشت و اونم اینکه در مسابقات المپیک امسال سه کشور هم دیگر و تشویق می کردن سه کشور فارس زبان ، ایران ، افغانستان و تاجیکستان . من یکی امیدوارم تا این شروعی بشه برای نزدیکی بیشتر فارسی زبان های دنیا ، حتی شاید بعضی از کشورها و اقوام اطرافمون فارسی زبون نباشن اما همه اونها هم مثل ما یه فرهنگ مشترک دارن و بزرگترین نشانه همین فرهنگ مشترک هم عید نوروزه .

توی تموم دنیا بسیاری از کشورها که حتی بعضی هاشون هیچ وجه مشترکی باهم ندارن در تلاشن تا یه جامعه مشترک درست کنن حتی با خلق فرهنگ های جدید که بشه مشترکش کرد ، حالا ما که این همه فرهنگهامون مشترکه و اینهمه نزدیک چرا نباید یه تشکلی از کشورهای هم فرهنگ داشته باشیم  . حداقل امیدوارم نگرش هایی که سالها باعث جدایی ملت های این فرهنگ مشترک اصیل شده برداشته شه . یه زمانی شوروی ، یه زمانی طالبان ، یه زمانی انگلیس باعث شدن تا این کشورها از هم دور بشن ... اما این بار این لندن بود که باعث نزدیکی دوباره این جامعه هم فرهنگ شد . امیدوارم حداقل شاهد تلاش برای تشکیل یه اتحادیه یا حتی یه نهاد مشترک فارسی زبان ها و فرهنگ مشترک نوروزنامه باشیم .


دانلود فیلم بعد از اهدای مدال تکواندو المپیک (حجم 5 مگابایت)


نظرات 1 + ارسال نظر
رعد پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ب.ظ

یکی از فانتزیام اینکه زن یکی از قهرمانای المپیک بشم ، با مدالش گوشواره ست کنم ، برم سفره حضرت رقیه باهاش پُز بدم .

بعد یکی با یه قیافه همه چیز بلد ، بیاد بگه : ببخشید خانـــوم اینو از همین جا خریدین !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد