یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

فروردین رو به آسمان

روزهای تعطیل خوبی های زیادی داره یکیش بیرون موندن توشب .. یه وقت می بینی که خیلی از شهر دور شدی و شب شده یا اینکه تو یه روستای دور مهمون شدی .... حالا از همه حواشی بگذریم بهترین کاری که این جور موقع ها میشه کرد همون رصد آسمانه ... فکرش رو بکنین به دور از نورهای مزاحم شهر و چراغهای خیابان یه آسمان پر از ستاره رو بالای سرتون دارید ... خداییش من که لذت می برم .اینارو گفتیم که بگیم فروردین ماه فصل خوبی برای تماشای صورت های فلکی البته اگه هوای ابری بهاری بذاره !!!


بعضی از این صورت های فلکی عبارتن از اسد (شیر ) ، اسد اصغر (شیر کوچک) ، شجاع (مار) ، دو پیکر ، کلب اکبر (سگ بزرگ ) و ...

یکی از مهتمرین صورت های فلکی مهم این ماه همون صورت فلکی اسد یا شیره



ستاره های این صورت فلکی به نظر شبیه یه داس هستن که مثلثی رو دنبال خودشون می کشن

طبق معمول یونانی ها این صورت فلکی هم یه داستان داره ... جناب هرکولس (جاثی) هنگام گذر از دوازده خان معروفش ! تو اولین خان شیری و می کشه که این صورت فلکی نشانی از اون شیر و بر پیشونیش داره .



ستاره روشنی که بین داس و مثلث قرار گرفته همون قلب الاسد (رگولوس ، شاه کوچک) سفید رنگ و از قدر اوله .




@) قلب اسد با اینکه 100 مرتبه از خورشید ما پرنور تره اما با توجه به فاصله حدودا 71 سال نوری از ما ، خیلی کم نور تر از خورشید به نظر میرسه

خلاصه اینکه تعطیلات خوش بگذره هرچند .. دیگه چیزی ازش نمونده .


نظرات 5 + ارسال نظر
رز شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام!
وای! واقعا شگفت زده شدم!!! دمت گرم! پس فک کنم تو احساسم رو بفهمی!!!!! برای اولین بار اســد رو دیدم! خیلی لذت بخش بود. می خواستم این مهم رو تو وبم بذارم ولی گفتم ملت میگن این خله بدبخت! چارتا ستاره که این ذوق ها رو نداره.
ولی نمیدونن توی این هوای کثافت شهر که ماه هم به زور دیده میشه ما عقده ی یه ستاره داریم به مولا.
همین سفرهاست که ما رو آرزو به دل نمی ذاره. خدایا کرمتو عشقه!
تا باشه از این سفر های رصدی.
خوش باشی آقا معلم! دل ما رو شاد کردی.

همیشه اول باری که یه صورت فلکی رو تشخیص میدی تو ذهنت می مونه ..!!
خداکنه همیشه شاد باشی

گله یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:33 ب.ظ http://halesman.blogfa.com

به دستهای قشنگ تو اعتماد ندارم

من اعتماد به آشیان روی باد ندارم



مرا دو چشم تو بدبین به آسمان کرده

بجز دو پنجره در ابر و باد یاد ندارم



هوای کوچه شعرم همیشه بارانیست

مرا ببخش که یک اتفاق شاد ندارم



مرا ببخش عزیزم که هیچ ربطی با

کسی که توی فال تو افتاد ندارم



تو را دو دست باد نشانده به روی بام من

به این که باز تو را پر دهند اعتماد ندارم

رعد یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:20 ب.ظ

نمی دونم !!!!!
اون دفه اومدم نظرگذاشتم ....
یاشما تایید نکردی یاکه من seve نکردم .....
درهر چندصورت من آپم

نه خبری نبود... نظری نبود

طلوع دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:54 ب.ظ http://Tafarda.info

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه و سال جدید هم براتون خیلی خیلی خوب شروع شده باشه.
کاملا تصادفی به وبلاگتون اومدم، اما خوشحال شدم مطالب خیلی خوب و مفیدی دارید. اما مطلبی که راجع به مکه نوشتید یه چیز دیگه ست.
بهتون حسودیم میشه، خیلی دلم میخاد برم و کنار خانه ی کعبه و فقط بشینم و نگاهم برو بدوزم بهش، حتی تصورش هم بینهایت لذت بخشه.
دبیر ریاضی گرامی! آرزو می کنم اول خودم برم مکه( چون تا حالا نرفتم)، بعدش برا شما هم دوباره قسمت بشه!!!
لطفا ناراحت نشید درسته کسی که دیده مشتاقتر از کسیه که ندیده، ولی خب آرزو بر جوانان عیب نیست.
موفق باشید

همین که از ته دل آرزو می کنی خدا خودش می دونه اما گذاشته تا سورپرایزت کنه
حتما قسمت می شه

نسرین دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:28 ب.ظ http://meraj23.blogfa.com

سلام
خوبم خوبی؟
انقدر مست اسمونم که گاهی دلم نمیخواد چیزی از نجوم بدونم
منمو دلمو آسمون خدای مهربونم
سپاس که اینارو مینویسی سپاس

قصه قصه ی همون کویر دکتر شریعتی که که درمورد کهکشان راه شیری می گه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد