یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

چقدر حرف میزنی ....!!!



یه موقع میخوای یکی رو کمک کنی ... بدتر میزنی تو سرش بدون اینکه بدونی .

همه میگن نصیحت اما نه ........

نصیحت ، پند ، اندرز ....  همه ما مفهومشو میدونیم اما حال و حوصله نداریم ببینیم واقعا نصیحت چرا ؟ چه جوری ؟ کجا ؟ از کی ؟ با کی؟ برای کی ؟ برای چی ؟

نه بگم خودم بهترین آدم دنیام .... خودمم تا حالا اونقدر از این نصیحت ها کردم  که حسابش ......................

بعضی وقت ها چیزی رو که خودم اصلا قبول نداشتم مجبور شدم برای یکی دیگه نصیحت بزنم . ... یه دل شیر میخواد از این موقعیت ها فرار کنی ... کسی اسلحه پشت گردنت نمیزاره اما اسلحه بدترین چیز دنیا نیست .!!!! از اسلحه بدتر هم هست ............ رودربایستی !!!

اصلا کار نداریم .... خواست یه خورده با هم بشینیم فکر کنیم آخه چیکار کنیم وقتی خودمون چیزی رو اصلا دوست نداریم چرا باید یکی دیگه رو نصیحت کنیم که بللللللللله .... ( این همون ریاکاری میشه ... توجیه نداره !!)

آدم تا خودش از یه جاده ای نره یا درموردش ندونه نمی تونه یکی دیگه رو راهنمایی کنه ... میشه این عادت رو درستش کرد ولی اینجا تو این مردم ما همه دم به دیقیه نظرشون رو عوض می کنن دم به دقیقه نصیحت می کنن و دم به دقیقه نصیحتاشون رو 180 درجه می چرخونن ... تازه یارو میاد خیلی گستاخانه خیلی مغرورانه نصیحت میکنه  نمیدونم میخواد چیکار کنه !!!!!!!!؟

خب ... خیلی خیلی حرف میزنم ... خودم میدونم

نظرات 8 + ارسال نظر
arashk یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:22 ب.ظ http://arashk.blogsky.com

های
چشم حتماسوغاتی برات میارم!!!
ولی چجوری بهت بدم!!!!
Souvenirs vous

sodi دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:22 ق.ظ http://halesman.blogfa.com

سلام.
حق با شماست واقعا کی تموم میشه خدامیدونه.
من خودم یکی از همونام که خیلی دیگران رو نصیجت میکنم

حاتمی دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:21 ب.ظ http://novinmath.blogfa.com/

سلام
چه قدر سخته بودن تو این لحظه ها.... یادمه یه سال برنامه یه جوری شد که مجبور شدم پرورشی درس بدم. چشمتون روز بد نبینه..... اون سال چه قدر قربون صدقه رشته خودم رفتم.. لااقل سر کلاس ریاضی مجبور نیستی هی بچه ها رو نصیحت کنی تازه اگرم بخوای نصیحت کنی فقط میشه بگی : بچه جون درس بخون تمرین حل کن آخرش بشی یه چیزی ( حالا سوال پیش میاد چه چیزی؟)
خلاصه این که درکتون میکنم....
( منظور شما کدوم طرح هاست؟ )

برای یک معلم ریاضی بدترین اتفاق اینکه درسی رو تدریس کنی که آخر زنگ وقت اضافه بیاره ... !!!!
حداقل خودم اینجوریم

رعد دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:24 ب.ظ

آپم....

جودی دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ب.ظ http://keili.blogfa.com

بهترین راه نشون دادن اینکه کسی رو دوست داری اینکه کمتر اونو در مسند داوری و سرزنش قرار بدی به عبارت دیگه بذاری اون همینه که هست باشه همین جوری که حال میکنهآره

موافقم

moji دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ب.ظ http://faraaz.blogsky.com

از نصیحت متنفرم هیچ وقت هم گوش نمیدم همیشه هم به مامانم میگفتم تا چیزی رو خودم تجربه نکنم نمیتونم حرف بقیه رو قبول کنم خدارو شکر تا الانم مشکلی نداشتم الان دیگه زمانه نصیحت نیست رمانه دوستیه آقا معلم
moji

درسته

رز سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:39 ب.ظ

خب نصیحت خوبه اما خیلی مهمه که مخاطب رو درک کنی و به مقتضای سنش ادبیات نصیحتی ات رو تغییر بدی تا اثر داشته باشه.
به نظرم نصیحت حتی می تونه روی دو طرف تاثیر + داشته باشه. اگه نصیحت کننده میدونه یه کاری خوبه اما خودش درست انجامش نمی ده همین نصیحت به دیگران براش تلنگر خوبیه : تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره. و باعث میشه تو رفتارش تجدید نظر کنه.

البته هیچ وقت صحبت و پند نمی تونه جای تجربه رو بگیره این ذات انسانه که می خواد خوب و بد رو امتحان و بعد راهش رو انتخاب کنه.

یه اعتراف! من هیچ وقت خودم رو در حدی ندیدم که بخوام حتی عزیزترین هام رو نصیحت کنم و این خیلی آزارم میده که اشتباهشون رو ببینم و چیزی نگم.
اما بعد به خودم میگم وقتی خودم آدم حسابی نیستم چطور اجازه دارم دیگران رو نصیحت کنم؟؟؟؟

رحیمی چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ب.ظ http://zendegivariyazi.blogfa.com

واقعا؛ حق باشماست.منم هرازگاهی این احساس بهم دست میده که نصیحت بی جا چرا؟ برای همین بیخیال حرفایی میشم که قبول ندارن وراحت به بچه ها عقیده ام رامیگم گرچه همیشه نمیشه اینطوربوداما بدنیست
موفق باشید

همین مشکل رو ماهم داریم گاهی اوقات حقیقت رو گفتن به بقیه صدمه میزنه مخصوصا تو کلاس ... دروغ گفتن هم بده ... پس بهتره که اصلا حقیقت رو نگیم تا اینکه حقیقت رو وارون کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد