یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

جایزه فیزیک نوبل ۲۰۱۰ از نوع روسی با چاشنی بریتانیایی

جایزه نوبل فیزیک 2010

باز هم جایزه نوبل فیزیک به صورت مشترک اهدا شد . شاید به خاطره اینه که ما انسانها بدونیم همه چی رو می شه با همبستگی به دست آورد. 

      

بقیه رو در ادامه مطلب بخونید

آندره گیم و کنستانتین نووسلوو ( هر دو از دانشگاه منچستر)  مشترکا جایزه نوبل فیزیک 2010 را دریافت کردند. کشف ماده ای جدید به نام گرافن که نوعی چیدمان خاص از کربن را شامل می شود دلیل موفقیت این دو بوده است .

                    

                                   آندره گیم Andre Geim    

متولد 1958 در سوچی Sochi در روسیه

مسئولیت حا حاضر ( زمان اعطای جایزه نوبل) :

دانشگاه منچستر ، منچستر ، بریتانیا

 

                     

                         کنستانتین نووسلوو  Konstantin Novoselov 

متولد 1974 در نیژنی تاگیل Nizhny Tagil  در روسیه

مسئولیت در حال حاظر ( زمان اعطای جایزه نوبل) :  

دانشگاه منچستر ، منچستر، بریتانیا 

درپایین لینک مصاحبه تلفنی این دو دانشمند رو که بلافاصله بعد از اعلام موفقیتشون (سه شنبه 13 مهر) با مدیر وب سایت بنیاد نوبل انجام دادن رو گذاشتم .  

                                                      مصاحبه آندره گیم

                                               مصاحبه کنستانتین نووسلوو

منبع :

وبسایت بنیاد آلفرد نوبل :  http://nobelprize.org

 

                

نظرات 2 + ارسال نظر
یگانه پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:49 ب.ظ http://hananehoyeganeh.blogfa.com

سلام
با چندتا معمای جالب آپم...[گل]

mirad شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام
آقا اجازه۱؟
من اصلا نمیتونم سوالای احتمال وآنالیزرو حل کنم دیگه اعصابم داره خورد میشه
شما کتابی که درس رو داده باشه و نمونه سوال هم با جواب و توضیح داشته باشه میشناسید !
تازه دوشنبه هفته آینده از این مبحث امتحان دارم

سلام دوست عزیز
البته من خودم چون تربیت معلم بودم آنالیز رو نداشتیم و در ضمن درس های دیگه هم اکثرا جزوه بود .اما احتمال رو که خودم خوندم کتاب جان فروند که پیام نور هم هست خیلی خوب گفته خب احتمال طوریه که باید زیاد از نمونه هاش حل کنی مخصوصا قسمت توزیع هاش تا اینکه بتونی راحت اونها رو از هم تفکیک کنی و حل مسائل هم فکر کنم داشته باشه که از قرار معلوم باید طاهر لطفی باشه ولی اگه خواستی بخری اول ببین غیر از طاهر لطفی چیزی هست! اگه بود اونو بخر
و آنالیز هم مثل احتمال حل مسائلش هست معمولا برای آنالیز :: اصول آنالیز ریاضی "والتر رودین"و"تام ام.پوستل"و کتاب اصول آنالیز حقیقی "ربرت جی.ب ؛رو معرفی می کنن که حتما حل مسائلشون هست و باز هم در خرید حل مسائل نکته بالا رو داشته باش......
در مورد نمونه سوال اگه پیام نوری هستی که نمونه سوال زیاده اما اگه پاسخ سوالات رو بخوای باید از کسایی بگیری که ترم گذشته این درس ها رو داشتن و پاسخ سوالات رو می تونن از حساب کاربری یعنی همون سیستم دانشجویی قسمت اعلام نتایج بگیرن.
نمی دونم تونستم بهت کمک کنم یا نه ؟! و لی امیدوارم به درد خورده باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد