یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

روی موج نجوم

سلام  

برنامه همیشگی و دوستداشتنی روی موج نجوم فردا سه شنبه ساعت ۲۱:۰۰ از رادیو تهران پخش میشه اگه نرسیدین گوش کنین نگران نباشید می تونید به وبلاگ روی موج نجوم که آدرسش پایین توی پیوندهاس برین و برنامه رو بعد حدودا یک ساعتی از جراش دانلود کنید

برنامه این هفته : 

                                                         موضوع : خورشید  

                                 مهمانان :  احمد کریمی و محمد جواد ترابی  

اما درباره خورشید یه مطلب به طور خلاصه Pdf کردم می تونید دانلود کنید. 

 می تونید از اینجا دانلود کنید : 

                                                               دانلود

 

 یه خوردشو گذاشتم درباره شفق هاست : 

شاید یکی از زیباترین پدیده های مربوط به خورشید ، شفق های قطبی باشد .این شفق ها نتیجه بر هم کنش باد خورشیدی ( الکترون ها و پروتون ها )  با گازهای بیرونی جو زمین است این شفق ها بیشتر در عرض های 70 درجه شمالی و 70 درجه جنوبی رخ می دهد که نمونه ای از ان را در پاییین مشاهده می کنید . 

    ruye Moje Nojoum

نظرات 1 + ارسال نظر
نسرین دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ب.ظ http://www.zemestoon23.blogfa.com

سلام ممنون از اینکه قلم رنجه کردید
قلم من هر چقدر هم شیوا باشه به داناییه شما نمی رسه معلم خوب سرزمین من

سرزمیم من .. خیلی قشنگ گفتی
یاد شعری از یکی از شاعران معاصر افتادم که می گه :
***** تمام سرزمین من تن من است *****
حالا که همه چیز شعری شد پس به قول اخوان :
دمت گرم و سرت خوش باد..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد