یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

ماهنامه آسمان شب

خیلی از دوستانی که به نجوم یا علوم فضایی علاقه دارند ممکن تا بحال برای پیدا کردن یک مجله یا یک کتاب تخصصی دچار مشکلات زیادی شده باشند . مخصوصا اگه توی یکی از شهر های مرزی کشور باشند که دیگه ....  

معمولا مجله دانشمند برای همه علاقه مندان به این علوم بهترین گزینه اس چرا که در تمام نقاط کشور به راحتی در دسترس هست و قیمت نسبتا خوبی داره . اما این مجله یک مجله چندگانه اس یعنی از تمام علوم میشه درش مطلب پیدا کرد وصد البته که یکی از پرسابقه ترین و بهترین مجلات علمی ایرانه حتی خود من از وقتی که باهاش آشنا شدم تا حالا تمام شماره هاش رو دارم ( یه ۱۰ سالی میشه ). برگردیم سر حرف قبلی یکی دیگر از گزینه های خیلی خوب مجله آسمان شب ؛ مجله ای تخصصی فقط مختص نجوم که شماره مهرماه هم چند روز پیش منتشر شده  البته برای تهیه این مجله برای من که کرمانشاه هستم فقط باید از چندتا مطبوعاتی محدود توی شهر کرمانشاه پیداش کنی بقیه شهرستان ها رو نمی دونم البته مجله نجوم هم هست که سابقه اش از آسمان شب بیشتره و تخصصی نجوم هم هستش اما من که هر چی کرمانشاه رو زیر و رو کردم پیدا نکردم فقط باید مشترک بشی .( حالا اگه دوستانی توی شهر کرمانشاه پیداش کردن خبر بدن ممنون میشم که بقیه هم اطلاع بدیم ). و مجله پرواز هم که همین مشکل رو داره . و مجلات صنایع هوایی که درباره هواپیماو خلبانیه  و مجله هوافضا که تخصصی علوم فضایی و موشک و فضاپیماست که پیدا کردن این دو مجله اخیر راحته و شهرستانها هم دارن اما درباره مجله هوافضا که متعلق به صنایع هوافضای کشوره باید بگم این مجله دوماه یکبار ورشکست میشه!!!!!! و تقاضای کمک میکنه با اینکه دولتی !!!!! حالا ما می خوایم انسان بفرستیم فضا تا چندسال دیگه ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

زیاد منحرف شدیم می خواستم درباره مجله آسمان شب توضیح بدم : 

اگر میخواید بدونید شب تو هر ماه چه شکلی یا چه ستاره ها یا سیارات یا صورتهای فلکی رو با چه درخششی می تونید از پوستر میانی مجله که آسمان رو با چهار جهت اصلی به علاوه نحوه حرکت ماه نشون میده . 

الان (شماره مهر ) شماره هشتم این مجله اس . در ایران ؛امارات؛افغانستان و بعضی کشورهای اروپایی هم منتشر میشه ( البته با توجه به قیمت های روی جلدی که نوشته شده ) 

قیمت در ایران : ۲۵۰۰ تومان 

مدیر مسئول : احمد دالکی (پدر نجوم آماتوری ایران ) 

مجله مستقله و دولتی نیست (خوشبختانه ) 

از قسمتهای خوب مجله : نگارخانه آسمان شب ؛ نقشه آسمان شب ؛وبگاه های نجومی ؛ چند صفحه ای تحت عنوان دانستنی ها برای کودکان و نوجوانان  و ... منتشر میشه . همین که برای کودکان برنامه ریزی کرده نشان دهنده درک باز و اندیشه درست مسئولان این مجله است .در قسمت لینکها می تونید وبگاه مجله رو پیدا کنید ( سمت راست ). 

کاغد مجله بسیار مرغوب و تصاویر با کیفیت عالی چاپ میشه . اصول روزنامه نگاری بطور کامل رعایت میشه که در واقع قدمی نو برای کشور ماست . 

و البته نکته بسیار عالی اینکه شما در قسمت بازارنامه می تونید هر کتابی درباره علوم فضایی و نجوم ( همچنین کتاب هاب سیروس برزو ) رو پیدا کنید و با پست بخرید و انصافا که خوبه  . خود من چندتا کتاب بود که  خیلی دنبالشو می گشتم ؛ اینجا دیدم و خریدم. 

و در آخر امیدوارم چنین کارهایی ادامه پیدا کنه و ما شاهد همچین کارهایی از طرف سایر نخبه های کشورمون باشید و باید بگم که بسیار سپاسگزار این دوستداران ایرانی هستیم و برای تمامی مسئولین این مجله آرزوی کامیابی می کنیم . من امیدوارم بهتون کمکی کرده باشم .   

nightsky

نظرات 2 + ارسال نظر
MyTheme چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ http://www.mytheme.ir

سلام دوست عزیز
وب سایت MyTheme.ir (قالب من) گرافیک منحصر بفرد و بسیار جذابی برای قالب های رایگان وبلاگ در همه موضوعات و زمینه ها ارائه داده. اگه می خوای وبلاگت جذابیت زیادی واسه بازدید کنندگان داشته باشه پیشنهاد می کنم حتما یه سر بزن قالب ها رو ببین و انتخاب کن. موفق باشی

باشه .

دختر تهرونی (A) چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:57 ب.ظ http://dokhtartehrooni.tk

سلام دوست جونم
خوبی؟
آره منم خوبم
وبلاگ قشنگی داری
منم یه وبلاگ دارم خوشحال میشم بیای و نظرت رو بگی
منتظرم

دوست جونم ؟؟!!!
ممنون حتما می بینمت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد