یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

یک معلم ریاضی

از همه چیز و از همه مهمتر خاطرات

گروه رستاک

همه اقوام من

سنجانو سنجانه  ....

لیلا در واکو مویوم ....

جالبه اگه بدونین این دو سطر  ترانه ها ای از دو گوشه یک سرزمین پهناور هستند که فاصله ای بیش از هزار کیلومتر اونها رو از هم جدا می کنه .

از کرمانشاه در غرب تا خراسان در شرق . اینکه یه عده آدم دور هم جمع میشن میرن دور ایران به این بزرگی ( و صد البته زیبا) میگردن تا ترانه های قدیمی این مردم رو پیدا کنن دوباره زنده کنن یا اینکه از شمال به جنوب از شرق به غرب از بالا به پایین خلاصه هر جایی که اسم ایران روش باشه میرن و می گردن و ترانه ها رو زنده می کنن خودش جای تعجب زیادی داره چه برسه به اینکه ببینید همین آدم ها میان تمام مرزها رو می شکنن به هر زبان و گویشی بدون لغزش ترانه های محلی رو اجرا می کنن .

حالا این عده اومدن و اصرار دارن که ادامه بدن . همه اینها جالبه اما ..

تو مملکتی به این وسعت و تنوع فرهنگی که هر فرهنگی غنای منحصر به فرد خودش رو داره معمولا یه کسایی پیدا می شن که برای جلب توجه ، جمع کردن هوادار یا ... میان یه ترانه هایی رو با زبان یا لهجهای محلی می خونن اما خیلی بد تلفظ می کنن یاد اصلا از این قوم و فرهنگ هیچی بلد نیستن حتما خیلی از این آهنگ ها رو گوش دادین  .

 

به این موارد بالا باید یه گزینه دیگه رو اضافه کرد : برای نزدیکی فرهنگ های یک کشور که در اینجا اهداف شخصی خیلی کمرنگ میشه مانند کاری که گروه رستاک انجام داده . اگه تا حالا کارشون رو ندیدین حتما یه بار ببینین .

این کار واقعا متفاوته این گروه ترانه های محلی و قدیمی که گاها قدمتی بیش از صد سال دارن از کرمانشاه و مازندران و خراسان و آذربایجان گرفته تا ... جنوب دوباره اجرا کردن .

اسم اثر : همه اقوام من

سرپرست : سیامک سپهری

خواننده : فرزاد و بهزاد مرادی ( قابل نوجه بچه های قصرشیرین )

سی دی این کار به صورت اورجینال توی بازار هست که توسط موسسسه سینما 24 ( www.cinema24.ir ) عرضه شده البته باید از شرکت ماکارونی مانا هم تشکر کرد که توی این بازار ناامن موسیقی تز این هنرمندان جوان و باسلیقه حمایت کرده. به هر حال برای آشنایی بیشتر با گروه و کارها و همچنین عکس میتونین به آدرس زیر یه سری بزنیین.

                               www.rastak.ir 

rastak

نظرات 1 + ارسال نظر
فارسی تک دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:44 ب.ظ http://www.far30tak.tk

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبا و باحالی داری در صورت تمایل برای تبادل لینک من رو با اسم |جدیدترین تم های موبایل|لینک کن بعد بهم بگو با چه اسمی لینکت کنم.راستی من دنبال نویسنده برای وبلاگم می گردم بیا اگه مایل بودی ایمیل و مشخصاتت رو بذار که اگه دارای شرایط بودی مدیرت کنم.منتظرمااا[قلب]

ممنون که ایجایی حتما بهت سر میزنم ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد